Herunder kan du læse om dine lovmæssige rettigheder.
Generelle oplysninger
Hele Hunden
Fenstenvej 23
8300
CVR nr.: 42902810
Telefon: 27826116
E-mail: info@helehunden.dk
BETALING
Hele Hunden modtager betaling med Dankort, VISA-Dankort. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afhentes. Betaling for serviceydelse (massage) vil blive trukket med det samme ved bookingen af tiden online.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms.
MUNDKURV
Af sikkerhedsmæssige årsager forbeholder Hele Hunden sig retten til at bruge mundkurv på hunde, som udviser aggressiv- eller utilregnelig adfærd.
UDFØRELSEN AF MASSAGEN
Så fremt massagen er påbegyndt og af sikkerheds-, adfærdsmæssige- eller sundhedsmæssige årsager ikke kan færdiggøres regnes ydelsen for påbegyndt og udført. Afbrydes massagen af disse årsager er der ikke mulighed for refusion eller ombooking.
LEVERING/AFHENTNING
Varerne skal afhentes hos Hele Hunden på Fenstenvej 23, 8300 Odder.
Skriv en mail og lav en aftale om afhentning eller afhent samtidig med din bookede tid hos Hele Hunden.
Afbud
Bliver du forhindret kan du nemt melde afbud ved at sende en mail på info@helehunden.dk
Andre hunde kan have glæde af den ledige tid, så meld derfor gerne afbud så hurtigt som muligt.
Afbud skal ske senest 24 timer før din tid
Hvis du melder afbud senere end 24 timer før din tid, bliver der opkrævet et gebyr på 300kr, som bliver modregnet tilbagebetalingen.
Ved afbud inden for 2 timer før din tid, opkræves det fulde beløb.
Udeblivelse
Ved udeblivelse uden afbud opkræves det fulde beløb
Reklamationsret
På købte fysiske varer gives der 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Hele Hunden vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
Rikke Appel Hansen
Hele Hunden
Fenstenvej 50
8300 Odder
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes vedlægger informationer om fortrydelsen samt hvilke varer der er sendt.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens afhentning og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Returnering af gavekort og klippekort:
Der gives 14 dages fuld returret såfremt klippekortet eller gavekortet ikke er taget i brug og købskvittering kan forevises.
Fysiske varer købt i webshop eller i klinikken:
Der gives 14 dages fuld returret på fysiske varer købt i webshoppen.
Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.
– Hvor du får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
– Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
– Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til Hele Hunden senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere varerne. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@helehunden.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du sende varen til:
Rikke Appel Hansen
Hele Hunden
Fenstenvej 50
8300 Odder
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
– Varer, hvor plomberingen er brudt.
– Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@helehunden.dk
Mail: info@helehunden.dk
Tlf. 27826116